آب سیاه | ازبهترین جراحان اب سیاه

آب سیاه  از بهترین جراحان اب سیاه

اب سیاه دومین علت کوری غیر قابل برگشت در دنیاست. این بیماری که باعث از بین رفتن تدریجی عصب بینایی میشود میتواند در سکوت میدان بینایی را کاهش داده و باعث عوارض غیر قابل برگشت شود.

نشانه ها و علایم اب سیاه
بیماری در اکثر بیماران هیچ نشانه ای ندارد و می تواند  به اهستگی به طور پیشرونده باعث از بین رفتن اجزای تشکیل دهنده عصب بینایی شود.

در بیماران جوان گاهی علایم سردرد وتاری دید صبحگاهی میتواند از نشانه های این بیماری باشد .

در نوع گلوکوم حاد زاویه بسته تهوع،استفراغ ،سردرد  میتواند از نشانه های حمله حاد باشد.

انواع اب سیاه
اب سیاه به دو نوع کلی زاویه باز وزاویه بسته تقسیم میشود

اب سیاه از نوع زاویه بسته میتواند بدون علامت و یا با علایم گفته شده در بالا همراه باشد.

اب سیاه در کودکان

اب سیاه مادرزادی میتواند با سه علامت ترس از نور، جمع کردن چشم ها یا بلفارواسپاسم واب ریزش از چشم همراه باشد

.با توجه به بزرگ شدن چشم در زیر دوسال به جهت اب سیاه گاهی این کودکان مدت ها دچار بیماری هستند ولی والدین به اشتباه فکر میکنند کودک چشمان درشتی داردو برای درمان مراجعه نمیکنند.

جراحی اب سیاه

درمان اول در اب سیاه درمان دارویی است ولی گاهی اوقات علی رغم مصرف قطره هایا لیزر فشارچشم بیمار کنترل نمیشودو نیاز به درمان جراحی دارد.

نحوه عمل اب سیاه

درمان جراحی میتواند به روشهای مختلفی مثل راه دادن مایع زلالیه به زیر ملتحمه یا کارگذاری شانت انجام شود.

این اعمال در اتاق عمل با بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام میشوند.

از بهترین جراحان اب سیاه

دکنر ارزو میرافتابی با فوق تخصص در زمینه اب سیاه با سالها تجربه توانسته است رضایت بیماران خودرا در این زمینه جلب نماید.

مراقبت های بعد از جراحی اب سیاه

بعد از جراحی چشم بیمار باید ۲۴ ساعت بسته باشد.

بعد از بازکردن چشم بیمار باید قطره های تجویز شده را در ساعت تعیین شده مصرف کند.

حمام کردن بعد از ۵ روز مشکلی ندارد.

با توجه به کاهش فشارچشم باید از حرکات سنگین بدنی و ورزشی تا مدتی پرهیز کرد.

از دست زدن و تحریک چشم بعد از عمل باید خودداری شود.

بهتر است از شنا کردن تا زمان بهبود پرهیز شود.

چه علایمی بعد از جراحی خطرناک است؟
تاری دید پیشرونده ودرد میتواند از علایم هشدار دهنده باشدوییمار باید با مراجعه به پزشک از سلامت چشم مطلع گردد.

سایر خدمات دکتر میرافتابی

جراح اب مروارید چشم